Понеділок, 17.05.2021, 11:45
Вітаю Вас, Гость
Головна » 2012 » Травень » 29 » Використання зволожувачів повітря у дошкільному закладі
00:18
Використання зволожувачів повітря у дошкільному закладі
Чистота повітря, його температура та відносна вологість мають вагомий вплив на стан здоров'я та настрій дітей. Особливості терморегуляції людини пов'язані з відносною вологістю повітря. Що сухіше повітря, яке ми вдихаємо, то більше рідини витрачає організм на його зволоження (так слизові оболонки носоглотки реагують на недостатній вміст води у повітрі). А це підвищує ризик розвитку певних захворювань.
   Підвищити вологість повітря можна за допомогою додаткового випаровування чи розпилювання води у приміщенні. Для цього у дошкільному закладі доцільно використовувати зволожувачі повітря.
   Сучасні моделі побутових зволожувачів повітря зручні у використанні, оскільки не потребують спеціальної підготовки. Сучасні зволожувачі можна використовувати й у спальних кімнатах, оскільки рівень їх шуму настільки низький, що не заважатиме сну дітей.

Типи зволожувачів повітря

   Парові зволожувачі повітря працюють за принципом гарячого випаровування — вода за допомогою електричного нагрівання, досягаючи максимальної температури, перетворюється на пару. Характерними особливостями такого типу зволожувачів повітря є створення високої вологості (вище 60%) і найбільша, порівняно з іншими зволожувачами, продуктивність випаровування (від 0,7 л/год). Для зручності експлуатації такі прилади оснащено індикатором кількості води, що залишилася у бачку. Безпеку експлуатації приладу забезпечує багаторівнева система захисту. Парові зволожувачі повітря дуже легко обслуговувати — вони не потребують додаткових витратних матеріалів (наприклад, картриджів або фільтрів) їх можна використовувати для звичайного зволоження повітря, проведення індивідуальної і групової ароматерапії та інгаляцій.

   Класичні зволожувачі
повітря працюють за принципом холодного випаровування. Воду заливають у бачок приладу, звідки вона потрапляє на спеціальні випарні елементи. Вбудований вентилятор затягує сухе повітря з приміщення і проганяє його через випарник. Таким чином проходить природне зволоження повітря. Класичні зволожувачі вирізняються економною витратою електроенергії, простотою в експлуатації та низьким рівнем шуму. Вони працюють без гігростату, а оптимальний рівень вологості у приміщенні підтримується автоматично. Щоб підвищити продуктивність роботи приладу, можна встановити його поблизу джерела тепла чи у місці найбільшої циркуляції повітря. Це посилить інтенсивність випаровування, а повітря стане не лише насиченим водяною парою, але й очищеним від бруду, завислого пилу тощо. До будови деяких моделей класичних зволожувачів входять антибактеріальні касети, які сприяють очищенню повітря від патогенних мікроорганізмів. Багато класичних зволожувачів повітря можна використовувати для проведення ароматерапії.

   Принцип роботи ультразвукових зволожувачів полягає у перетворенні води на хмару пари (скупчення мікроскопічних краплинок води) шляхом високочастотних механічних коливань спеціального випромінювача. Сухе повітря з приміщення втягується вентилятором, проходить через парову хмару і повертається у вигляді холодного і вологого туману. Тому можна не боятися обпектися паром — ультразвукові зволожувачі повітря абсолютно безпечні, навіть для дітей. Вбудований гігростат дає змогу приладу автоматично вмикатися і вимикатися, підтримуючи рівень вологості у заданих межах (за необхідності її можна коригувати). Ультразвукові зволожувачі додатково оснащені фільтром-картриджем, що очищує воду від мінералів та домішок. До того ж він попереджує утворення білого нальоту на меблях. Строк придатності такого фільтра-картриджа становить близько трьох місяців, що залежить від жорсткості води і ступеня її забруднення.

Складові оптимального мікроклімату у приміщеннях

  
Оптимальний мікроклімат у приміщенні дошкільного закладу залежить від таких чинників, як температура повітря, його відносна вологість і ступінь повітрообміну. Температура повітря у приміщеннях дошкільного закладу залежить від призначення приміщення та віку дітей. Очистити повітря у приміщеннях дошкільного закладу допомагає регулярне провітрювання, зокрема наскрізне та кутове, яке варто проводити за відсутності дітей у кімнатах. У холодну пору року провітрювання варто завершувати за 30 хв до приходу дітей. Під час денного сну вікно слід відкривати тільки з одного боку і закривати за 30 хв до підйому. У теплу пору року спальні кімнати можна провітрювати впродовж денного сну дітей.
   Оскільки активність вірусів у сухому, теплому, нерухомому повітрі зростає, провітрювання сприяє профілактиці таких розповсюджених дитячих хвороб, як гострі респіраторні вірусні захворювання. Відповідно до СанПіН 3231-85 відносна вологість повітря у приміщеннях, де перебувають діти, має становити 40-55%. У холодну пору року до кімнат надходить повітря, в якому практично немає води. Адже що нижча його температура, то менше у ньому вологи. Як наслідок, повітря у приміщеннях дошкільного закладу ще більше осушується, що може підвищити захворюваність як на гострі респіраторні вірусні інфекції, так і алергічні хвороби. Отож, щоб унормувати вологість у приміщеннях, слід зменшити тепловіддачу батарей, а не відкривати вікно.
   Для оцінки мікроклімату дошкільного закладу приміщення (особливо спальні та ігрові кімнати) слід обладнати термометрами та гігрометрами. Ліпше використовувати електронні багатофункціональні прилади — годинники, які показують температуру, вологість повітря та інші показники.
Прилади для зволожування повітря варто встановлювати у недоступних для дітей місцях.
Переглядів: 2001 | Додав: adana
Всього коментарів: 0
avatar